Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sunday
   
06
07
13
14
19
20
21
26
27
28
     

Polecane wydarzenia


  • 18/11 09:30 - 18/11 16:30

    Turniej figurkowej gry kolekcjonerskiej Warhammer 40.000

    Data: 18 listopada 2017 (sobota)
    Miejsce: Centrum Hobbystycze "Strefa", Bielsko-Biała, ul. Gazownicza 21A
    Rejestracja na miejscu: g. 10:00 - 10:30
    Godzina startu gier: 10:30
    Planowane zakończenie: ok g. 17:30
    Format: Rozgrywka 1v1, 1500 pkt - 1-2 Detachment
    Klasa turnieju: Matched Play
    Wpisowe: 15 zł
    Rundy:
     * 3 rundy w systemie szwajcarskim
    Centrum Hobbystyczne "Strefa" organizuje cyklicznie turnieje gry bitewnej Warhammer 40.000. To świetna okazja by wykorzystać w rozgrywkach swoje figurki i zmierzyć się z innymi graczami, a przy tym spotkać różne armie, rozpiski oraz sposoby gry. Warto zajrzeć!

     
    Zasady przygotowania armii na czas rozgrywek:
    Przygotowując armię na ten turniej prosimy o zastosowanie się do poniższych zasad:Wybieramy jeden lub dwa Oddziały (Detachments), których układ wykorzystamy do utworzenia armii.Do każdego z oddziałów wybieramy Jednostki (Units), tak by ich Role na polu bitwy (Battlefield Role) były zgodne z możliwymi rolami w danym oddziale.Pamiętamy o ważnej zasadzie: każda jednostka w naszej armii musi mieć jedno wspólne słowo kluczowe frakcji (Faction Keywords) z pozostałymi jednostkami.Wybieramy jeden model, który będzie pełnił rolę Głównodowodzącego (Warlord).Jeśli wybrany model ma słowo kluczowe Character, wówczas możemy mu na czas całego turnieju wybrać jedną Cechę Głównodowodzącego (Warlord Trait). Tę cechę zapisujemy w rozpisce. Opcjonalnie możemy zaznaczyć w rozpisce, że nasz Głównodowodzący nie będzie miał stałej cechy - wówczas przed rozpoczęciem każdej z bitew na turnieju będziesz losował dla niego jedną cechę na czas danej bitwy, zgodnie z tabelą na stronie 186 podręcznika głównego.Nasze wybrane Jednostki wypisujemy na rozpisce, grupując je zgodnie z Oddziałami pod jakie należą. Można skorzystać z gotowego szablonu: http://strefa-gry.pl/files/file/3-warhammer-40000-rospiska-armii/Wypisując rozpiskę musimy obowiązkowo podać punkty każdej naszej jednostki, wliczając w to wszystkie dokupione modele i modyfikacje.Suma punktów wszystkich naszych jednostek nie może przekroczyć limitu punktowego na ten turniej - czyli 1500 pkt. Jeśli tak jest, to mamy gotową armię na turniej!Zasady gry
    Podczas tego turnieju wszystkie rozgrywki prowadzone będą zgodnie z aktualnymi zasadami gry Warhammer 40.000 opisanymi w podręczniku głównym 8 Edycji, z następującymi wyjątkami:Zasada Objective Secured: modele należące do jednostki typu Infantry będące w zasięgu znacznika celu misji (Objective) kontrolują go niezależnie od tego, czy mają więcej czy mniej modeli, niż jednostki przeciwnika także będące w zasięgu tego znacznika celu. W przypadku gdy obaj gracze posiadają jednostki typu Infantry i/lub jednostki z zasadą Defenders of Humanity będące w zasięgu tego samego znacznika celu, ich zasady Objective Secured znoszą się wzajemnie i należy zastosować podstawowe zasady kontrolowania celów.Jednostki należące do kategorii Flyer nie mogą kontrolować znaczników celów podczas misji.Wszystkie elementy terenów rozłożone na polu bitwy podlegają zasadom opisanym w podręczniku głównym, bez żadnych modyfikacji. Gracze nie mogą przestawiać elementów terenów, w tym drzewek z wyznaczonych miejsc w obrębie lasków - blokują one ruch dla większych jednostek, jak np. pojazdy, zajmując dokładnie taką pozycję, jaką wskazuje podstawka.
    Przebieg turnieju:
    Mecze rozgrywane są w rundach, systemem szwajcarskim. W pierwszej rundzie pary graczy są losowane, w dalszych rundach są ustawiane tak, by gracze z podobną liczbą zdobytych punktów grali ze sobą. Nadrzędną zasadą jest, że podczas turnieju żadne pary graczy nie będą się powtarzać w kolejnych rundach.Wszystkie gry będą rozgrywane na stołach bitewnych o wymiarach 72" x 72". Teren na stołach będzie rozstawiony przez organizatora.Wszystkie rozgrywki będą prowadzone na zasadach Matched Play, opisanych w podręczniku głównym na stronach 212-235.Na tym turnieju zostaną rozegrane 3 scenariusze, z modyfikacją wyznaczenia armii rozpoczynające grę:
    Pierwszą czynnością, którą wykonują gracze przed rozpoczęciem gry jest ustalenie inicjatywy. W tym celu obaj gracze w tajemnicy zapisują na kartce liczbę z zakresu od 0 do 3, następnie kładą kartkę tak, by przeciwnik nie widział zapisanej liczby. W tym momencie obaj gracze wykonują rzut kością K6 w celu ustalenia inicjatywy, a po wykonaniu rzutu pokazują kartki i dodają do wyniku na kości wpisaną przez siebie liczbę. Zwycięzca decyduje, czy chce rozpoczynać grę, czy też woli oddać inicjatywę przeciwnikowi. Niezależnie od wyboru zwycięzca odejmuje od swojej puli Command Points tyle punktów, ile wypisał na swojej kartce.
    Jeśli po pierwszych rzutach nie ma zwycięzcy, wówczas rzuty należy powtórzyć, a gracze na nowo przygotowują  swoje kartki wpisując na nie nowe cyfry.
    Po wyborze gracza rozpoczynającego to on pierwszy rozpoczyna wystawianie swoich modeli na stole. 
    Po wyznaczeniu w ten sposób gracza rozpoczynającego grę żaden inny efekt scenariusza, czy też zasady gry już tego nie zmieni, włączając to wypisany w scenariuszach rzut na przejęcie inicjatywy (jest on pomijany).
    Scenariusze na ten turniej:Retrieval Mission (strona 218)Big Guns Never Tire (strona 221)Spoils of War (strona 233)Uwaga! Niektóre scenariusze wykorzystają karty celów - Tactical Objectives - zalecane jest, aby każdy gracz posiadał talię kart celów podczas turnieju!Czas na jedną rundę to 120 minut.W nagłych przypadkach organizator zastrzega sobie prawo zmiany warunków turnieju jak i jego odwołanie.
    Punktacja turniejowa:
    Podstawowe punkty na turnieju będzie można zdobyć wygrywając poszczególne bitwy.
    Uwaga! Na tym turnieju zastosujemy nową punktację. Po zakończeniu każdej bitwy gracze będą otrzymywać Punkty turniejowe w zależności od łącznej zdobytej liczby punktów zwycięstwa w porównaniu z przeciwnikiem. Możliwe rezultaty będą od 10:0 przy pełnej puli względem zera, lub w przypadku wybicia przeciwnika, do 5:5 w przypadku remisu.
    W przypadku nieparzystej liczby graczy biorących udział w danej rundzie, jeden gracz otrzyma tzw. Bye, czyli automatycznie wygrana grę. Otrzyma on 10 Punktów Turniejowych, przy jednoczesnym wpisaniu na kartę 0 punktów zwycięstwa (Victory points) za tę rundę. W pierwszej rundzie turnieju gracz, który otrzyma Bye, będzie wyłoniony w drodze losowania. W dalszych rundach Bye otrzymuje jeden z graczy mających aktualnie najmniej Punktów Turniejowych.

    Dodatkowo, jak już przystało na turniejach w Strefie Gry, premiujemy dobre i hobbystyczne podejście do rozgrywek. Podczas tego turnieju będzie można zdobyć dodatkowe punkty, w tzw. klasyfikacji hobbystycznej. Te punkty będą zsumowane z Punktami Zwycięstwa na koniec turnieju w celu ustalenia końcowej kwalifikacji.
    Punktacja Hobbystyczna:
    posiadanie w pełni pomalowanej armii - wszystkie modele pomalowane, w przynajmniej trzech podstawowych kolorach - 3 Punkty Hobbystyczne,modele w armii pomalowane barwnie i dokładnie (liczy się tylko przy w pełni pomalowanej armii) - mają szczegóły, nie mają braków, itp. - 2 Punkty Hobbystyczne,pomalowane wszystkie podstawki w armii, w jednym stylu - 1 Punkt Hobbystyczny,posiadanie w armii pełnego WYSIWYG, czyli modele z broniami i ekwipunkiem specjalnym zgodnym z rozpiską - 3 Punkty Hobbystyczne,posiadanie rozróżnionych oddziałów i bohaterów, jeśli wykorzystuje się więcej niż jeden oddział/bohatera tego samego typu - w celu bezbłędnego rozpoznania przez przeciwnika w każdym momencie gry - 1 Punkt Turniejowy. Uwaga! Jeśli gracz posiada każdy oddział i bohatera z innego typu i wzoru, też otrzyma ten punkt!
    Nagrody:
    Zwycięzca turnieju otrzyma bon rabatowy do wykorzystania w naszym sklepie. Wartość bonu będzie zależna od frekwencji, jednak nie mniejsza niż 45 zł.Wśród pozostałych uczestników turnieju będziemy rozlosowywać pozostałe nagrody, w tym bony rabatowe i/lub farbki Citadel. Liczba i wartość tych nagród będzie zależna od frekwencji (łączna wartość nagród na turnieju będzie odpowiadać łącznemu wpisowemu od uczestników). 
     
     
    ZAPRASZAMY !!!

    Szczegóły wpisu


    Warhammer 40.000 0 Komentarzy

  • 18/11 15:00 - 18/11 18:30

    Turniej kolekcjonerskiej gry karcianej Magic: The Gathering - Booster Draft z dodatku "Iconic Masters"
    Rejestracja na miejscu: g. 15:00 - 16:00
    Godzina startu: 16:00
    Zakończenie: ok. g. 19:30
    Format: Booster Draft
    Ranga turnieju: Regular - poziom towarzyski
    Wpisowe: 110 zł (obejmuje zestaw)
    Zestaw: 3x booster Iconic Masters
    Przebieg turnieju:
    W turnieju może wziąć udział każdy - są to rozgrywki typu "limited", co oznacza, że nie przynosimy własnych talii, ale korzystamy z kart wydraftwanych z boosterów, które otrzymujemy na starcie jako zestaw.Uwaga! To jest turniej z wykorzystaniem zasady tzw. "Re-draftu". Oznacza to, że wszystkie karty Rare i Mytshic, które zostaną otwarte podczas draftowania, trafiają po zakończeniu rozgrywek do puli nagród, gdzie będą wybierane jako nagrody przez graczy zgodnie z miejscami zajętymi w klasyfikacji turnieju.
    W praktyce oznacza to, że wybierając podczas draftowania jedną z tych kart nie stajecie się jej właścicielem, a zobowiązujecie się odłożyć ją do puli nagród po zakończeniu wszystkich swoich meczy. Wymagane jest więc także na tym turnieju używanie koszulek ochronnych na karty podczas rozgrywania meczy.Mecze rozgrywane są w rundach, których liczba zależy od liczby uczestników turnieju (zwykle gramy trzy rundy).Rundy rozgrywane są w systemie szwajcarskim, więc każdy uczestnik gra do zakończenia turnieju (nie ma zasady: kto przegra odpada). Przewidziany czas na jedną rundę gry to 50 minut.Turniej zostanie rozegrany po zgłoszeniu się do momentu zamknięcia zapisów przynajmniej ośmiu osób. Opcjonalnie turniej może być rozegrany już przy udziale czterech graczy za zgodą wszystkich uczestników, wówczas rozegrane mecze nie wliczają się do punktów rankingowych w klasyfikacji prowadzonej przez wydawcę gry na stronie http://planeswalkerpoints.com. W nagłych przypadkach organizator zastrzega sobie prawo zmiany warunków turnieju jak i jego odwołanie.Nagrody:
    Po zakończeniu rozgrywek wszystkie otwarte podczas draftowania karty o rzadkości Mythic oraz Rare są odkładane do puli nagród, skąd będą wybierane przez graczy w kolejności zgodnej z zajętymi miejscami w turnieju. 
     
    ZAPRASZAMY !!!

    Szczegóły wpisu


    Magic: The Gathering