Skocz do zawartości

Zdjęcie

Gatecrash spoiler

- - - - - gatecrash spoiler

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1
minder

minder

    Advanced Member

  • Moderatorzy
  • 309 postów
Zaczynają wyciekać kolejne karty z dodatku Gatecrash. Wiemy już, że Simic będzie miał mechanikę Evolve służącą do pompowania stworów.

Aktualna lista ujawnionych kart
Dołączona grafika

#2
minder

minder

    Advanced Member

  • Moderatorzy
  • 309 postów
Rozpocznę od analizy dotychczas (28.12.2012) ujawnionych mechanik. Zaznaczam, że mówię za siebie i można (wręcz należy) się ze mną nie zgadzać :)

Simic - Evolve (ewolucja) - karty z tą zdolnością działają w ten sposób, że gdy na stole jest karta z Evolve i wstawiamy kolejnego stworka, która ma więcej Power lub Toughness od tego z Evolve, to kładziemy counterek +1/+1 na owym stworku z Evolve. Jak na razie znane są dwie karty korzystające z tej mechaniki - jeden stworek, który za położenie na nim counterka pozwala dociągnąć kartę oraz drugi stworek, który pozwala na przeniesienie counterka +1/+1 z siebie na dowolnego stwora.

Uważam, że ta mechanika sama z siebie będzie działać świetnie, ale w połączeniu z generowaniem tokenów a'la Selesnya może zdziałać naprawdę dużo. Zwykły Common Bond zyska nowy wymiar, jeśli będzie pozwalał na dobranie nowych kart. Bant naprawdę może rządzić po rozszerzeniu Standardu.

Boros - Batallion - właściwość nie jest do końca sprecyzowana - daje dodatkowe bonusy za atakowanie kilkoma stworkami. Może promować bardzo agresywne talie.

Gruul - Bloodrush (szał?) - zdolność pozwala opłacić alternatywny koszt i discardować stworka w celu uzyskania tymczasowego efektu. Prawdopodobnie nie będzie się to liczyć jako rzucenie czaru, tylko zagranie zdolności, więc kontry mogą być bezsilne. Dzięki tej mechanice będziemy mogli składać bardzo agresywne talie bez zastanawiania się ile kart ma być stworkami, a ile sztuczkami - tutaj dostaniemy dwa w jednym. Dodatkowo Gruul najprawdopodobniej będzie miał sporo zdolności powiązanych z liczbą lądów w grze. Zapowiada się bardzo ciekawie.

Orzhov - Extort (haracz) - prosta w założeniu zdolność, która pozwala przy zagrywaniu dowolnego naszego czaru dopłacić W/B - jeśli dopłacimy, to każdy z przeciwników traci 1 życie, a my zyskujemy tyle życia, ile zostało stracone. Mechanika szczególnie przydatna w grach wieloosobowych, ale i bez tego będzie robić niezłe zamieszanie na stole. Oczami wyobraźni widzę czarno-białe kontrolki, które będą okopywać ścianami swoją stronę pola walki nie dopuszczając przeciwnika do zadania obrażeń, ale z każdym rzuconym czarem (i przy obecności kilku Extort na stole) sukcesywnie ujmująca coraz więcej życia.

Dimir - Cipher (szyfr) - w mojej opinii mechanika o największym potencjale. Obecna jest na czarach (na razie ujawniono jedno Sorcery) - po zagraniu czaru z Cipher możemy go exilować "szyfrując" na dowolnym naszym stworku (z tym że w zasadach nie ma "target", więc można szyfrować nawet na stworkach ze Shroud). Od tego momentu za każdym razem, gdy ów stworek zada obrażenia przeciwnikowi, możemy rzucić kopię zaszyfrowanej karty bez płacenia kosztu. WŁASNE PRZEMYŚLENIA: Ponieważ kopia też ma Cipher, prawdopodobnie będziemy mogli ją podłączyć do kolejnego stworka (lub tego samego) i przy następnym wjeździe użyć jej wielokrotnie. (potrzebna opinia fachowców!) Invisible Stalker, Latch Seeker, Tormented Soul i inne będą miały niezłe wzięcie :)

EDIT: Kopii nie można ponownie zaszyfrować.

Użytkownik minder edytował ten post 31 grudzień 2012 - 08:51

Dołączona grafika

#3
minder

minder

    Advanced Member

  • Moderatorzy
  • 309 postów
Na Daily MTG zaczynają ukazywać się artykuły prezentujące nowe mechaniki oraz gildie. W zasadzie potwierdziły się moje rozważania z poprzedniego postu - z wyjątkiem szyfrowania ;)

Poniżej rozwinięcie rozważań z poprzedniego postu na podstawie wspomnianego artykułu:

Dimir - Cipher (szyfr) - efekt szyfrowania jest bardzo podobny do enchantmentu - z tą różnicą, że można szyfrować na stworki ze shroud. Nie można zaszyfrować zaszyfrowanej kopii. Jeśli czar szyfrujący najpierw tworzy stworka, a potem szyfruje, to możemy zaszyfrować na tego stworka.

Boros - Batallion - zdolność aktywuje się gdy stworek atakuje razem z dwoma innymi.

Simic - Evolve (ewolucja) - wyjaśniono szczegóły działania zdolności. Załóżmy, że mamy stworka 0/1 z evolve i wprowadzamy do gry trzy tokeny 2/2 - evolve aktywuje się trzy razy, bo wchodzące stworki są większe od tego z Evolve. Power i Toughness jest sprawdzane przed każdym położeniem counterka +1/+1, więc nasz ewoluujący malec dostanie dwa counterki i stanie się 2/3 - kiedy jednak trzecia instancja sprawdzi power i toughness - okaże się, że nie są one mniejsze od wchodzącego stworka i trzeci counterek nie zostanie położony.

Gruul - Bloodrush - faktycznie zagranie tej zdolności omija kontry - tak więc można liczyć na to, że talie Gruul będą się składać niemal wyłącznie ze stworków, z których każdy będzie mógł służyć jako niekontrowalna sztuczka.

Pokazano też stworka korzystającego z Gate'ów - 1/1 za 3cc (2B), który dostaje +1/+1 do końca tury za B, ale za tapnięcie Gate'a dostaje +2/+2 do końca tury.
Dołączona grafika

#4
minder

minder

    Advanced Member

  • Moderatorzy
  • 309 postów
Myśleliście, że Invisible Stalker i Lazav poprowadzą Dimir do absolutnej supremacji w Constructed? No to kubełek zimnej wody - właśnie ujawniono kartę, która ich mocno ogranicza (likwidacja hexproof) zanim jeszcze pojawią się na stole: Glaring Spotlight.

Użytkownik minder edytował ten post 16 styczeń 2013 - 09:03

Dołączona grafika

#5
minder

minder

    Advanced Member

  • Moderatorzy
  • 309 postów
Wizardsi opublikowali kompletny spoiler dodatku Gatecrash.
Dołączona grafika

#6
Kososzpon

Kososzpon

    Member

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 26 postów
Hmm... już widzę, że Dimir mi się spodoba :) Cipher będzie dawał niezłe możliwości robienia psikusów :P Do tego ten Consumming Aberration. To będzie morcerca do przewijarki- must have! Mind grind też będzie całkiem ciekawe. Szkoda tylko, że Dimir ma tak drogie w manę karty. latający token 1/1 z lataniem za 4 many? >.> Toż nawet cipher mi tego nie zwróci, chyba że będą naprawdę sprzyjające warunki, ale to jest watpliwe. Bardzo fajny cancel :D Nightveil Specter może być ciekawy, jeśli będzie się grało na przeciwnika z tymi samymi kolorami- dobre do side'u. Chyba zmienię gildię na Dimira :P

Edit: właśnie doczytałem sobie kartę Assemble the Legion... już widzę te dzikie tokeny w hurtowych ilościach na stole >.> Jak ja tego nie cierpię...

Użytkownik Kososzpon edytował ten post 21 styczeń 2013 - 06:53

Dołączona grafika
Om nom nom...!

#7
minder

minder

    Advanced Member

  • Moderatorzy
  • 309 postów
Zauważcie, że zniknęły niektóre cykle z RTR: nie ma np. niekontrowalnych czarów i nie ma hybrydowych stworków za 1 cmc. Pojawiło się za to kilka nowych cykli (Land Auras, Denizen) oraz piękne rozwinięcie tzw. "flavor". Tutaj wyraźnie zaznaczona jest rebelia Bezgildyjnych, która w RTR została tylko lekko wspomniana (np. w karcie Fencing Ace). Głębszą analizę dodatku znajdziecie na MTG Salvation Wiki.
Dołączona grafika

#8
Rookie

Rookie

    Advanced Member

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 70 postów
One nigdy nie miały być kontynuowane w GTC, ktoś od wizzardsów wypowiadał się o tym jakiś czas temu.

#9
minder

minder

    Advanced Member

  • Moderatorzy
  • 309 postów
@Kososzpon: Sekret ciphera jest w odpowiednim wyczuciu czasu. Owszem, czary są stosunkowo drogie, ale zważ, że po pierwsze grasz kontrolką, a po drugie koszt ponosisz tylko raz - potem masz już efekt za darmo. Token 1/1 flying za 4 zmienia się w dwa tokeny 1/1 flying za 4. W sensie rzucasz, szyfrujesz na jakiegoś z evasion i zaraz potem atak.
Wymieńmy wszystkie karty z cipherem:

NAZWA - KOSZT - OPS - KOMENTARZ
Hands of Binding - 1U - areszt na stwoka - bardzo grywalne, bo umożliwia łatwiejsze wjazdy szyfrantów.
Last Thoughts - 3U - dociąg karty - strasznie drogie, ale umiejętnie zagrane daje ogromny advance. Nie przewiduję sukcesów poza Limited.
Stolen Identity - 4UU - wstawia tokena-kopię stworka lub artefaktu - taki Cackling Counterpart, ale za darmo co turę. Mega bomba w Limited, w Constructed też może nieźle namieszać, choć koszt mocno ją ogranicza.
Voidwalk - 3U - exile stworka do końca tury - przydatne zarówno do eliminacji blokerów jak i resetowania swoich stworków. Widzę potencjał w Constructed dla talii UG - to plus Thragtusk = masakra.
Mental Vapors - 3B - discard 1 karty - w pojedynkę za drogo, w late game mało użyteczne, bo gracze większość kart już zagrali, ale może się przydać, żeby ktoś nie kisił niespodzianki na ręce.
Midnight Recovert - 3B - wraca stworka z grobu do ręki - i znów: w pojedynkę nieco za drogie, ale na dłuższą metę w połączeniu z undying (Geralf's Messenger) może być całkiem grywalne.
Shadow Slice - 4B - przeciwnik traci 3 życia - w perspektywie straty 6 życia to całkiem mocny czar. może dobrze chodzić w połączeniu ze Stab Wound ;)
Undercity Plague - 4BB - discard, lifeloss i sac po stronie przeciwnika - może być całkiem mocną bombą, choć koszt zagrania jest obłędny. Niemniej w late game może sporo namieszać.
Call of the Nightwing - 2UB - robi latającego stworka 1/1 - wspomniana we wcześniejszej dyskusji. jak zwykle na dłuższą metę świetne.
Paranoid Delusions - UB - discard trzech kart - moim zdaniem świetna sprawa, szczególnie jeśli mamy Duskmantle Guildmage i możemy odpalić jego lifeloss ability
Whispering Madness - 2UB - mocny discard - może zrobić prawdziwą masakrę w połączeniu z Guildmagiem. Z drugiej strony niebezpieczne, bo my też discardujemy. Węszę ciekawe kombosy w Constructed :)
  • Kososzpon lubi to
Dołączona grafika

#10
Rookie

Rookie

    Advanced Member

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 70 postów
Jeżeli cokolwiek z umiejętność cypher będzie jakoś bardziej grało w t2, albo jakimkolwiek innym typie to będę mocno zaskoczony ;)

#11
minder

minder

    Advanced Member

  • Moderatorzy
  • 309 postów

Jeżeli cokolwiek z umiejętność cypher będzie jakoś bardziej grało w t2, albo jakimkolwiek innym typie to będę mocno zaskoczony ;)

Jeśli już, to będzie wymagać kilku Goblin Electromancerów, by umożliwić sensowne zagrywanie ;)

Tak swoją drogą wielka szkoda, że nie ma kontynuacji hybrydowóch dropów za 1 manę. Trochę to dziwne, że nawet Borosi nie mają jakiegoś stworka na pierwszą turę. 1/1 z first strike aż się prosi ;) Legion Loyalist spokojnie mógł być hybrydowy, ale wtedy pewnie byłby mityczny ;)

Użytkownik minder edytował ten post 22 styczeń 2013 - 03:54

Dołączona grafika

#12
Kososzpon

Kososzpon

    Member

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 26 postów
Eee... zaraz, zaraz... bo tak sobie teraz wnikliwie zacząłem analizować karty z cypher'em i tam jest napisane "its controler may cast a copy of the encoded cart". To znaczy, że cała karta jest kopiowana razem z kolejnym cypher'em? Woohoo! :D a poza tym jeszcze takie pytanko co do tej mechaniki: co konkretnie oznacza "encode"? mam w ukryciu na karteczce zanotować, do jakiego stworka zakodowałem kartę? czy po prostu położyć ją na niego jak enchanta?
Dołączona grafika
Om nom nom...!

#13
minder

minder

    Advanced Member

  • Moderatorzy
  • 309 postów
Niestety nie możesz po raz kolejny szyfrować, gdyż rzucając kopię nie masz potem czego exilować. Cypher polega na tym, że po rzuceniu czaru możesz exilować go "kodując" go na karcie (kodowanie będzie polegać na podpięciu karty tak jak się podpina enchantment)
Dołączona grafika

#14
Kososzpon

Kososzpon

    Member

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 26 postów
Aaa... rozumiem. Rzeczywiście, trzeba exilować :( Ale w takim razie jest inna zaleta tego. Jak to już się zakoduje, to nie ma jak tego zdjąć. Bo nie jest to ani enchant, ani artefakt, ani właściwie nic tylko dodatkowy bonus dla stworka. Jeśli dobrze rozumiem, to wszelkie blinki również tego nie zdejmują? Jedynie powrót na rękę, albo na cmentarz?
Dołączona grafika
Om nom nom...!

#15
Rookie

Rookie

    Advanced Member

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 70 postów
wszelkiego typu blinki zdejmują, gdyż stwór wraca do gry jako zupełnie inny stwór i gra nie pamięta na nim takich rzeczy jak counterków itp, jest to jest zwykła najzwyczajniejsza w świecie wersja ;)

#16
Kososzpon

Kososzpon

    Member

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 26 postów
Eee... to kicha. Słabawy ten encode będzie. Jeszcze ten kosmiczny koszt many za karty. Może przy nieblokowalnych stworkach coś tam się uda ugrać. Dobrze, że mam kilka zachomikowanych jeszcze :P Ja liczę teraz głównie na tego potwora potwornego, który ma statystyki zależne od ilości kart na cmentarzu. Przy przewijarce to będzie rzeźnik :D łaaaa... nie mogę się doczekać niedzieli.

Dziękuję za dokładne wytłumaczenie mechaniki, bo pewnie bym się pogubił na pre.
Dołączona grafika
Om nom nom...!

#17
Rookie

Rookie

    Advanced Member

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 70 postów
zawsze można zawołać sędziego, żeby dokładnie wytłumaczył daną umiejętność^^

#18
minder

minder

    Advanced Member

  • Moderatorzy
  • 309 postów
Cypher będzie bardzo grywalny we wszelkich kontrolkach opartych na stworkach z hexproof - Invisible Stalker, Geist of Saint Traft, Lazav i wiele innych - wtedy przeciwnik naprawdę będzie miał kłopot, by taki zaszyfrowany czar zdjąć. Jeszcze jedna uwaga - czar rzucony z cyphera (kopia) może być normalnie skontrowany.

Nawet jeśli mechanika cypher nie okaże się sukcesem, to Dimir ma naprawdę świetne pozostałe karty - już sam wspomniany wcześniej Nightveil Specter rządzi dzielnią. Jeśli dodatkowo połączysz go z czarami układającymi karty w talii przeciwnika, to możesz np. najpierw podebrać mu ląd, by potem zagrać czar w jego kolorach.

Edit:
A teraz pomyślcie o karcie z cypher rzuconej na coś z double strike (np. Drogskol Reaver). Osom :D

Użytkownik minder edytował ten post 26 styczeń 2013 - 09:37

Dołączona grafika




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników